RSS

Kayıp gül / Serdar ÖZKAN

Bir solukta okuduğum kitaplardan Kayıp gül... Muhteşem bir eser. Özellikle İskender Pala okuyucularının bu kitabı seveceğini düşünüyorum. Altını çizdiğim bikaç yeri sizlerle paylaşmak istedim.Tarafımdan şiddetle tavsiye edilir..


*...Bir dağ hayal et... Zirvesindeki manzara çok güzel. Orada olmayı çok istiyorsun, ama zirveyi kendinden çok uzakta gördüğün için ümitsizliğe kapılıyorsun. 'Oraya nasıl olsa varamam,' deyip vazgeçiyorsun.
Oysa, zirveye varanların adımları seninkilerden daha büyük değildi. Ama onlar, o küçük adımları birbiri ardınca atmayı sürdürmüş kimselerdi. İmkânsızı gerçekleştiren mucizeler değil, sürekliliktir. Suya sarp kayaları deldiren de budur. Yirmi birinci yüzyıl insanına gülleri duyuran da...


*...Evet haklısın, ben öyle büyük bir şey değilim belki. Ama bir gülüm... İnsanlar beni övseler de bir gülüm, övmeseler de. Herkes benim için deli olsa da bir gülüm, yanıma hiç kimse uğramasa da. Sadece bir gül. Dedim ya, büyük bir şey değil, sadece bir gül... Ama, gül ne demek bilir misin sen, dostum? Gül, özgürlük demek! Başkalarının övgüsüyle varolmamak, yermesiyle yok olmamak demek...


*...Başkaları, övgü ve takdirlerinden oluşan binlerce zehirli oku –ki bu okların öldürücü olduğunu sonradan anladım- hiç durmaksızın üstüme yağdırıyor ve en tatlı zehri kanıma karıştırıyorlardı.
Her şeye rağmen, ara sıra bu sözün doğruluğundan şüpheye düştüğüm oluyor, "Onların dediği kadar "özel" miyim acaba?" diye sorup duruyordum kendime. Ama beni özel olduğuma en başta Başkaları inandırdığı için, bu soruyu tek başıma cevaplayamıyordum. Sanki aynam kırılmıştı da, kendimi görebilmek için Başkalarına bakmak zorunda kalmış; takdirlerini kaybetmemek uğruna, onlarla "iyi geçinmeye" mahkum edilmiştim.
Bir anlamda, eskiden senin özleminle yanıp tutuşan ben, artık "ben" olmaktan çıkmış, beni beğenenlerin olmamı istediği "ben" oluvermiştim. Düşlediğimi değil de, Başkalarının benim adıma kararlaştırdıkları hayatı yaşamaktaydım kısacası...

Okunası..

2 tepki:

AKİFZADE dedi ki...

Okudum ve beğendim. 2 ay kadar oluyor.

İnsanın hem ruhu hemde nefsiyle yaşadıklarını anlatıyor.
Yazar da psikoloji mezunu olunca kitap daha bir güzelleşmiş anlatım bakımından.

Okumayanlara tavsiye olsun...

đerkenαя dedi ki...

Evet çok özel bi kitap sürprizlerle dolu :)
yorumunuz için teşekkürler..
Baki sevgiyle..

Yorum Gönder

Hoşgeldiniz... Buyrun çekinmeden... :)